תמיכה רגשית

מהו כלב תמיכה רגשית (ESA)?

תמונה של כלב תמיכה רגשית נינוח עם בעליו בסלון, שניהם נראים רגועים ומחוברים רגשית.

המה זה אומר?

כלב תמיכה רגשית (ESA) שונה מכלב שירות. בעוד שכלב שירות צריך לעבור אימון מיוחד לביצוע משימות מסוימות, כלב זה אינו חייב באימון מיוחד. במקום זאת, כלבי תמיכה רגשית מספקים ריפוי לבעליהם באמצעות חיבה וחברות. עם זאת, עדיין יש להם זכויות מיוחדות. קראו עוד כדי להבין את היסודות של רישום כלבכם ככלב תמיכה רגשית.

תמונה של כלב תמיכה רגשית מלווה אדם בדיכאון בפארק, הכלב מקרין תחושת ביטחון וחברות.

מי יכול?

כלב  זה הוא חיית מחמד שמומלצת על ידי מטפל מורשה כדי לספק יתרון בריאותי לאנשים הסובלים מהפרעות רגשיות או נפשיות כמו הפרעת קשב וריכוז, אוטיזם, הפרעת חרדה כללית, הפרעה דו-קוטבית, דיכאון או פוסט-טראומה. אין הגבלות על סוג, גזע או גודל הכלב.

מה אני צריך כדי שיהיה לי כלב תמיכה רגשית?

החוק דורש שתשיגו מכתב מבריאות הנפש המאשר כי ה-ESA מספק ערך טיפולי. מכתב זה ניתן לקבל דרך הערכה של אחד מהמטפלים המורשים שלנו או דרך רופא מקומי או מטפל שאתם רואים בקביעות.

אפשר לרשום את הכלבשלכם בכל עת, אך מומלץ להשיג מכתב ESA תקף תחילה. זכרו שמכתבי ESA תקפים חוקית לשנה אחת ממועד ההנפקה.

למה כדאי לרשום את כלב התמיכה הרגשית שלי?

הרבה אנשים נהנים מכלבי התמיכה הרגשית שלהם בדרכים שאינן נראות לעין הציבור. לדוגמה, אנשים עשויים לא להבין שמישהו עם הפרעת חרדה חמורה נהנה מכלב התמיכה הרגשית שלו. לכן, בעלי כלבי תמיכה רגשית רבים בוחרים לרכוש אביזרי זיהוי כמו כרטיסי זיהוי, תגי זיהוי ווסט, למרות שהם אינם נדרשים על מנת שהכלב ייחשב חוקית. אביזרי זיהוי אלו מאפשרים לאחרים לזהות מרחוק שהכלב מסייע לבעל המוגבלות ולא סתם חיית מחמד. זה חשוב במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר שיחות פנים אל פנים אינן מומלצות.

היכן מותר לכלב התמיכה הרגשית שלי להיות איתי?

כלבי תמיכה רגשית אינם מורשים לגשת לכל המקומות הציבוריים, אך יש להם זכויות ספציפיות. תחת חוק הדיור ההוגן, הם מורשים לגשת לכל סוגי הדיור, אפילו אם לבעל הבית יש מדיניות איסור חיות מחמד. חוק נגישות התעבורה האווירית מאפשר להם לטוס בתא הנוסעים של כל מטוס (יש מגבלות גודל). בלתי חוקי לגבות מכם תוספת תשלום על דיור או גישה לטיסה עבור הכלב שלכם. מאז ינואר 2021, חברות תעופה אינן נדרשות לבצע התאמות מיוחדות ומתייחסות אליהם כחיות מחמד בכפוף לתשלומי חיות מחמד.

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *